Misstag är mänskligt..

Alla gör vi misstag, en del stora en del små men de är alltid misstag. Vi strävar efter att vara perfekta, felfria utan brister helt enkelt. Det roliga i det hela är att vi faktiskt måste lära oss att acceptera att vi gör misstag och har brister. Att vara perfekt existerar inte. Misstag kan vara oförglömliga men förlåt bara, andra misstag glöms bort och man står på ruta ett igen. Inget går att radera men glömma och förlåta går.  Forget and forgive. Ja jag har bara massa kännslor som kommer ut nu, känns som om jag har hamnat i en ond cirkel som inte riktigt vill brytas. Fast det är mitt problem, min brist och jag får lösa det. Jag sitter nu och pratar med en gammal barndomskompis som jag egentligen har tappat kontakten med men vi finns alltid kvar i varandras hjärtan. Hon kan liksom inte försvinna så vi hörs ibland.  En del personer kommer alltid ha kavr sina platser hos mig, jag glömmer dem helt enkelt inte. De har gjort ett avtryck. Men det finns ju även dem som knuffades bort ganska direkt.

Nu har jag skrivit av mig lite vilket jag behöver göra när jag är arg. Berättar om min helg i ett annat inlägg någon annan dag.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0