Tankar.

Åh vad jag verkligen saknar och tänker tillbaka, men det som varit kommer inte tillbaka även om vi vil.. Tiden går så himla fort och allt känns rätt så konstigt ibland. När man var liten längtade man tills man blev stor, nu är man stor.. tror jag iaf. Men allt blir egentligen bara jobbigare och hur kul är det egentligen? Bara de senaste två åren har en hel jävla massa förändrats iaf för mig.. Nu för tiden har jag väldigt seriöst börjat tänka på meningen med livet. Jag har börjat tänka på framtiden. Jag har liksom fattat att skoltiden kommer ta slut, även om jag har tre år kvar så kommer den ta slut. Jag kommer slängas in i en annan värld och där kommer jag vara ensam, det är skrämmande. Sedan så vill jag så mycket men jag vet att allt inte kommer hända. Livet det är något som är rätt så konstigt helt förståligt blir det inte, gud glömde skriva en manual som vi skulle kunna kolla i när vi har frågor. Vi skriver våran egen men vi kan inte rätta till något vi redan gjort, så misstagen finns kvar även om vi lär oss att inte göra om dem. Tankar som riktigt ofta cirkulerar i mitt huvud är tankar på barn, att bli mamma är något jag tror att jag vill men när det vet jag inte vet inte till 100% att jag vill. men att leka med tanken är kul och skrämmande. Sedan så planerar jag min tid efter studenten :O Jag vet vad jag vill göra vad jag vill jobba som. Jag vet att jag vill eller antagligen vill bli makeup artist. Att ha ett mål är väl lite skönt men jag ändrar mig en del, jag har många drömmar och en del är starkare än andra. Några ska jag uppfylla. Jag har insett att jag faktiskt kommer bli gammal men jag är inte rädd för det eller bara för att bli äldre än 50 det verkar lite hm.. ja jag vet inte. Mne jag tänker leva mitt liv och när jag sedan då är gammal så vill jag inte ångra det jag vill ha haft ett liv som jag kan vara stolt över. Livet är som sagt krongligt men vi lär oss något för varje dag. Men är det så konstigt egentligen, när vi själva väljerA eller B?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0